آموزش برنامه نویسی و مقاله های IT

آموزش برنامه نویسی از مبتدی تا پیشرفته و مقاله های فناوری اطلاعات

آموزش برنامه نویسی و مقاله های IT

آموزش برنامه نویسی از مبتدی تا پیشرفته و مقاله های فناوری اطلاعات

آموزش برنامه نویسی و مقاله های IT

آموزش برنامه نویسی از مبتدی تا پیشرفته در این سایت به کمک جمعی از دوستان برنامه نویس خوش ذوق می باشد.

بایگانی

چندتا از بهترین ویرایشگر متن ها برای لینوکس درسال ۲۰۱۸

چهارشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۹:۴۲ ق.ظ

سال ۲۰۱۸ شروع شده و اگر میخواهید که کد نویسی رو شروع کنید و دنبال یک نرم افزار ویرایش متن خوب میگردید باید بگم که دقیقا به مطلب درستی مراجعه کردید، اما همونطور که میدونیم بحث هایی مثل این که کدوم نرم افزار بهتره هیچوقت تموم نمیشن و به اندازه ی دلایلی که من دارم تا از یه نرم افزار استفاده نکنم یکی دگ دلایلی داره که باید استفاده کنه (و خیلی عجیبه این موضوع) . نرم افزار های ویرایش متنی که امکانات زیادی داشته باشن خیلی زیادن خیلی خیلی انقدر که شاید انتخابتون رو سخت بکنن و شاید با خودتون به این نتیجه برسید که توی روز های مختلف از ادیتور های مختلف استفاده کنید تا بین خودتون و نرم افزار ها درگیری پیش نیاد 🙂 ، در حالی که لینوکس نرم افزار هایی مثل Vim, Emacs, Nano رو داره که اتفاقا خیلی هم قابل کانفیگ هستند ولی یه جورایی ریش سفیدن توی این بازی و کم کم باید صندلی رو به Atom, Brackets و … که تو چندسال اخیر وارد شدند بدن.

بهترین ویرایشگر های متن برای لینوکس در سال ۲۰۱۸

با ما همراه باشید تا بدون معطلی بریم سراغ بهترین ها و البته پرکاربرد ترین ها و توضح مختصر از هر کدوم :

۶٫Geany

 

Geany یک ویرایشگر متن خیلی جالبه و از Gtk+ toolkit برای محیط کاربری خودش داره استفاده میکنه . اگر دنبال ادیتوری هستید که بهتون احساس IDE رو القا کنه این ادیتور میتونه از انتخاب های شما باشه، این ادیتور تقریبا از همه زبان ها پشتیبانی میکنه و موقع نصبش به چند تا dependency بیشتر نیاز نداره. از مزیت هاش میشه پلاگین هایی که داره رو بشمار برد که کاربردی هستن.
البته من فقط باهاش سی پلاس پلاس کار کردم و نمیتونم تو زبان های دگ که پشتیبانی میکنه زیاد اظهار نظر بکنم ولی باید بگم برای سی پلاس پلاس فوق العادس این نرم افزار و کاربردی امید وارم شما هم مثل من ازش احساس خوبی بگیرین و میتونین از اینجا آخرین ورژن رو دانلود کنید و استفاده کنید.

۵٫Brackets

باید بگم که از کمپانی مثل ادوبی انتظار نداشتم ویرایشگر متن اوپن سورس بده هرچند که قبلا پروژه های دیگه ای به شکل اوپن سورس داشته .
راجب این ادیتور باید بگم که من ازش برای طراحی وب استفاده کردم و اول ها با کند بودنش توی سیستمم ساختم ولی بعدش مثل این بود که یه نفرو دوست داری و بدیش رو نمیخوای ببینی، چون پلاگین هایی که داره واقعا جذابه و حتی بدون پلاگین از مواردی که توی این نرم افزار دوست داشتم این بود که وقتی موس رو میبردی روی آدرس عکسی که توی تگ های اچ تی ام ال استفاده کرده بودی خیلی کوچیک عکس رو نشون میداد و سایزش رو مینوشت و از آدرس دهی راحتش برای فایل ها نگم که چقدر کار آدم رو ساده میکنه، فقط یه ذره برای من کند بود که شاید توی سیستم شما اینطور نباشه.

از اینجا میتونید آخرین ورژن این نرم افزار رو دانلود و نصب کنید و یه طراحی وب خوب رو تجربه کنید .

۴٫Nano

اگر تازه کارید توی لینوکس و یا حتی برنامه نویسی با دیدن این عکس تعجب میکنید و میگید این دگ چجورشه ولی خب باید بگم این ویرایشگر متن و هم سبک هاش از اون جور هایی هستند که یه سریا توش کد نوشتن تا علم برنامه نویسی پیشرفت کنه ولی خب به شخصه توی نخ این جور ادیتور ها نیستم ولی با طبق تجربم با نانو باید بگم که لازم نیستش برید و نصبش کنید به شکل کاملا پیش فرض براتون مهیا هستش توی ترمینال لینوکس و من باهاش فقط فایل های کانفیگ رو ادیت میکنم ، با این روش میتونید از این ادیتور استفاده کنید :

Open Terminal
touch newfile.txt
nano newfile.txt

در واقع یه فایل درست کردیم و بعدش با این ادیتور بازش کردیم.

۳٫Vim

ظاهر زمخت ولی خواستنی و خیلی خیلی خیلی قابل کانفیگ و شاید باورتون نشه ولی بر خلاف قیافش از اون پر طرفدار هاست و توی آزمون های لینوکس هم بلد بونش خیلی مورد توجه و حتی جزو درس هاشون به حساب میارن در واقع باید بلدش باشید تا واقعا ازش لذت ببرید و دکمه هایی هم که … ولش کن نمیگم تا برید یکم باهاش دست و پنجه و نرم کنید.

sudo apt install vim باید توی ترمینال وارد کنید تا نصب بشه بعدش به روش نانو میتونید ازش استفاده کنید.

۲٫Atom & Sublime Text 3

دلیل این که این هارو اینجا نوشتم این بود که خیلی مجبوب هستند ولی من ازشون خوشم نمیاد از اتم بخاطر کند بودنش واینکه برای نصب یه سری بسته ها مجبور بودی کلی وایسی و فقط تم های قشنگی داشت و از سابلایم بخاطر این که اصلا نرم نیست و فقط سریعه و هیچ نکته مثبتی ازش به نظرم نیومد ولی میتونید توی وب فارسی برای این دوتا کلی مطلب پیدا کنید که ازشون تعریف و تمجید کردن و من به این دو فرد (خیلی جدی گرفتم ویرایشگر متن هارو) کلی لطف کردم که حداقل ازشون یادی کردم .

۱٫Visual Studio Code

بهترین و بهترین و بهترین از نظر من همین ویژوآل استودیو کد هستش و از اسمش هم کاملا پیداست که برای دوست عزیزمون ماکروسافت هستش، باز هم مثل ادوبی شاید انتظار نمیرفت که ماکروسافت همچین کاری بکنه اما باید بگم این ویرایشگر متن فوق العادس و با پلاگین هایی که داره هیچ نقصی برای خودش باقی نمیزاره من تجربه کدنویسی ری اکت و ویوجی اس و کلا فرانت اند رو توی این ادیتور دارم و باید بگم که دگ با هیچ ادیتوری به جز این نمیتونم کد هام رو تحمل کنم 🙂
دوست خوبیه دانلودش کنید .))

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی