آموزش برنامه نویسی و مقاله های IT

آموزش برنامه نویسی از مبتدی تا پیشرفته و مقاله های فناوری اطلاعات

آموزش برنامه نویسی و مقاله های IT

آموزش برنامه نویسی از مبتدی تا پیشرفته و مقاله های فناوری اطلاعات

آموزش برنامه نویسی و مقاله های IT

آموزش برنامه نویسی از مبتدی تا پیشرفته در این سایت به کمک جمعی از دوستان برنامه نویس خوش ذوق می باشد.

بایگانی

کدنویسی در سال ۲۰۱۸

جمعه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۷، ۰۵:۵۹ ب.ظ

بفهمید که چرا میخواهید کدنویسی کنید ؟

چرا باید کدنویسی یادبگیریم

قبل از این که یادگیری یک زبان برنامه نویسی رو شروع کنید که این خودش یک داستان بسیار مفصل هستش، شما باید بفهمید که واقعا چرا میخواهید اینکار رو بکنید و از کدنویسی چی میخواهید بدست بیارید؟ آیا این یک مسیر زندگی تازه با انعطاف پذیری بالا است (و البته مقداری پول)؟ شاید هم میخواهید یک حرکتی بکنید و یادبگیرید که چطور برنامه ی مخصوص خودتون رو بنویسید؟ با هر هدفی شما نباید از متعدد بودن زبان های برنامه نویسی و پیچیدگی برنامه هایی که دلتون میخواهد در آینده بسازید بترسید. اما خب اگر با تحقیق کم وارد این صنعت بشوید، بعد یه مدت شما میفهمین که واقعا دارید هیچ کاری نمیکنید و دارین چیزی رو یادمیگیرین که براتون جالب نیست. که در مقاله های بعدی راجبش صحبت خواهم کرد

بازی با زبان های برنامه نویسی و علاقه به آن ها

بازی با زبان ها برای آشنایی با کدنویسی

اگر نمیتوانید تصمیم بگیرید که با کدام زبان راحت تر هستید، یا حتی میخواهید چند زبان رو امتحان کنید تا بفهمید میشه وقتتون رو صرف کدوم زبان کرد و چه زبانی ارزشش رو داره ؟
باید مفاهیم اولیه چند زبان رو یادبگیرید و بعد از این نقطه هستش که با توجه به مفهموم و نحوه دستور زبان یا حتی توابعی که استفاده میکنند تفاوتشون رو متوجه بشوید و علاقه پیدا کنید به اون زبانی که براتون راحت تر هستش .
پ ن : ( شما قرار هستش دوستی پیدا کنید که تا چند سال همراهتونه و این دوست میتونه شمارو معروف، محبوب و پولدار کنه یا اینکه فقط شمارو عقب بندازه، پس با دقت انتخاب کنید )

پول خود را هدر ندهید

در خرید کتاب برای کدنویسی پول خود را هدر ندهید

پول خودتون رو صرف  کتاب هایی که به آن ها هیچ نیازی نیست نکنید. اگر احتیاج داشتید که چیزی بخوانید با بررسی کامل کتاب مورد نظر این کار رو انجام بدهید چون اگر کتاب محتوای خوبی نداشته باشه شما فقط پولتون رو هدر دادید.

کلام آخر

از اونجا که اوایل سال ۲۰۱۸ هستش و همه ما عادت داریم از اول سال یا هفته یا روز کار مهمی که داریم رو انجام بدیم پس فرصت خوبی هستش که از همین اول سالی شروع کنیم به یادگیری مسیری که دلمون میخواهد در آن موفق باشیم. اگر شما فردی باشید که از قبل کدنویسی میکرده با خوندن این پاراگراف ها با خودتون میگین خب که چی ؟  اما خیلی ها هستند که تازه میخوان کدنویسی رو شروع کنن و ترس و واهمه از وجود حوزه ها و زبان های زیادی دارن که به سمتشون هجوم میبره و شاید این چند تا پاراگراف حداقل ایده ای رو در ذهنشون ایجاد کنه تا چطور یادگیری خودشون رو پیش ببرند .

نوبت شما

تجربیات خودتون رو درباره یادگیری میتوانید در پایین این پست با دیگران به اشتراک بگذارید

  • امیر دولت آبادی

کدنویسی در سال ۲۰۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی